Always listening Always understanding

Always listening Always understanding
PRU BSN TAKAFUL

Ya Allah! Give me strength to go through these challenging path, I may be fall or stumble sometimes, but please keep giving me strength to stand back up dan continue the journey till the end of the road. You know what is the best for me. Please Allah, guide me through....

MY LOVES

MY LOVES

Friday, September 24, 2010

Are You Moist Enough?

Untuk memiliki bibir yang sentiasa cantik dan lembab saya selalu gunakan Vaseline.


Ya la kan kerja dalam aircond ni memang akan keringkan kulit2 kita..
Tanpa veseline mesti saya mempunyai masalah kulit kering.
Dulu sebelum menemui Vaseline bibir saya selalu kering dan luka.
Buat saya tak selesa untuk berkerja,rasa macam tak sihat dah terus tak ada mood untuk kerja tapi kini dengan Vaseline saya heppy untuk berkerja dan sentiasa tampil sentiasa cantik dengan bibir yang lembab.
Saya juga memperkenalkan kepada kawan-kawan saya tentang kehebatan vaseline ni.
Kawan-kawan saya semua berpuas hati dan sentiasa menggunakan vaseline ni dimana-mana.
Sekarang bibir kami semua sentiasa lembab dan cantik menawan..
Senyuman jangan tanya la mesti la menawan...ehehehhe..


Kawan saya sorang tu sampai teruja dengan kehebatan vaseline.
terima kasih vaseline kerana dengan adanya vaseline menjadikan muka kawan aku sampai macam tu..:)
Vaseline mestinya bestttttttttttttttttttttt dan terhebat..

 Untuk sesiapa yang mempunyai masalah kulit kering,cubala Vaseline,mesti takkan kecewakan anda semua.Ini kenyataan…
Vaseline akan membekalkan vitamin untuk menjadikan kulit sentiasa lembab.
Untuk mengetahui lebih lanjut sila lah pergi ker laman web vaseline.Confirm takkan kecewakan you all semua.

Katakan TIDAK !!!! kepada kekeringan dengan adanyaa Vaseline.
Vaseline kini dihatiku..

Tengok tu Vaseline sentiasa disisi ku.
Di atas komputer pun ada


Diatas CPU pun ada


Di laci pun ada..



Dibibir semestinya HARUS ada la.




 Are You Moist Enough?Sentiasa la guna vaseline..:)





Sunday, September 19, 2010

apa apa la

Kat umah ni baru lepas hujan,bunyi katak pakat dok nyanyi banyak la pulak malam ni,nasib bek anak aku dah tidoq,kalau tidak peluk erat la aku dengan dia sebab dia memang paling takut katak.
Dengaq saja katak tak jalan mana2 dah..ehehehehe..
Husband aku selalu kata kat dia,Amsyar jangan takut,adik lagi besaq pada katak,katak kecik ja,suara ja kuat.
faham ka anak aku,harap2 faham la..ehehee..
Malam ni hubby pun dah tidoq,esok aku keja tapi mata ni cam celik luas la pulak..huhuhu..
Bila la aku nak tidoq ni..arghh....

Bila dah lama tak p keja ni,rasa nervous pun ada.yala cuti sampai 12ari..raya sakan aku noh..
tapi nak buat camna kan anak aku tak cihat,kita hanya merancang tapi Allah yang tentukan segalanya..

Aku ni dok serabut dengan tugasan ekonomi aku tu,dah due date 2 tugasan ni,camna ni,aku study 3ari ni satu soalan pun aku tak dapat buat.Ya Allah susahnya kali ni,lagi nak abis lagi banyak rintangan yang aku kena harungi.Ya Allah kau tunjukkan jalan kat aku,kau permudahkan segalanya,
Kau izinkan aku abis tahun ni...
Ya Allah kau kabulkan permintaan hambamu ini.
Amin...

Aku pun tak tau nak tulis apa dah,otak serabut nih,rasanya serabut cam sabut kelapa kot.Betapa serabutkan..hehehe..

Untuk persediaan kerja esok,aku nak ucap selamat malam la kat ampa semua.
Good 9..
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Jum tidoq/paksa diri untuk tidoq....

Saturday, September 18, 2010

Amsyar demam - 17 Sept 2010

Sepatutnya aritu aku dah start keja tapi nak buat camna kan anak aku demam pulak,
Mula2 selesema ja,lepas tu terus demam,malam tu panas sangat kepala dia,kaki dia sejuk sungguh,risau aku masa tu..masa tu pukul 12tengahmalam,dia nangis terjaga.
Dengan hidung nak nafas susah sebab selesema,badan pulak panas,
Husband aku dah la keja malam,aku ada umah mak la..Semua pakat bangun tidow sebab amsyar nangis2 saja..
ada la kot sejam nangis..aku sampai tak tau nak buat apa,yang aku taw soh husband aku balik la,
Aku takut dia sakit perut, aku bubuh minyak telon,nangis lagi,
aku bubh viks kat dada,belakang dan hidung dia cikit,nangis lagi,apa yang tak kena ni sayang.
Aku pun baca la ayat2 kursi dan Alif lam min kat dia.nangis lagi..
aku dukung tak mau,masuk buat tak mau,duduk tak mau,kalau ampa la nak buat apa lagi.
Aku sampai dah terkering idea sungguh.
rasa cam aku pun nak nangis sekali..wua wua wua wua...

Amsyar tidoq pukul 4pg,aku pun tertidoq jugak,dia tidoq dalam buat,esok pagi tu dia demam lagi,tak sampai hati aku nak tinggal dia p keja.
Boss,minta cuti.....anak cayer cakit..
Terpaksa la aku ambek cuti lagi sehari..


Amsyar ni satu ja makan ubat senang sgt,siap tunggu depan kita.kadang ubat dah abis makan,tapi nak lagi..
sampai nangis2..
Sedap ka ubat amsyar,umi tak suka ubat...

Alhamdulilah sekarang amsyar dah sembuh dan semakin aktif...panjat memanjat..huhuhuu..penatnya anak umi ni bila nak membesar...

Amsyar,kalau adik tak cihat umi mesti risau,sayang cihat2 selalu yer sayang..
Love u tayang...

Tawaran jadi model

Baru2 ni masa hari raya aku dapat tawaran jadi model..Nak tak nak aku ni kan suka bergambar,so terima jer la.
Tema : Pakaian Hari Raya la sebab dapat tawaran pun masa hari raya kan.
Lokasi : Sawah padi

Sapa la nak bagi tawaran jadi model kat aku ni kan..eheehe..lain tak lain mesti lah laki aku..
eheheee..

Ni la hasil gambar raya ke-2..

jurukamera pun nak bergambar jugak...
takpa la bg chance..

Amsyar pegang umi!!!!

ha tengok pa tu..tengok sungguh aih...


oooo..Amsyar aim kucing meoow....
meow lari la,leh tunggu lagi satg tercabut ekoq hang...
Amsyar ni kalau dapat kucing apa la dia nak buat yer...??? tengah fikiaq nih..


nampak parit depan umah pulak,nak baling2 batu..
nasib bek tahun ni raya air tak banyak,kalau banyak risau aku..


tunjuk tangan dia yang dah kotoq lepas baling batu..



Ayah yang sentiasa murah senyuman,ha la kalu mahal sapa nk beli kan..ehehee

Ayah lepas lepas adik,adik nak lingan kucing lagi.lepas la..

Awat aku nampak gemuk tak tau..huuhuhu..

adik tengok tu FISH..

cak cak ayah..!!!

ni gamabr dulu2..ehehe..


Adik tiru umi nih..
aaaaaaaaaarrrgggghhhhhh..
adus sakit pala..

 seronok kalau kita bagi dia tinggi pada kita..

Aummm aummm aummm..

Dah abis dah sesi pengambaran,jurukamera kata CUT...
jurukamera kata dah penat,model pun penat gak,model kecik tu saja yang tak penat..
Jumpa lagi tata tata titu titu....

Wednesday, September 15, 2010

Raya Raya Raya

la......masa berlalu cepatnya kan,dah sampai raya ke-7..esok dah aku kena keja..argghh boss cuti tak cukup nih..Raya tahun ni macam yang telah dimaklumkan aku balik perak selama 6ari..1st time 6ari nih..ehehee..
Raya ke-3 baru balik kampung mak aku..
Raya tahun ni cam malas ja nk p jalan beraya umah orang,kenapa ekk...
aku pun tak tau kenapa aku malas...mungkin sebab aku malas la kot..hahahaa..
Raya ke-3 aritu aku sakit kepala teruk sangat2,aku p berjalan raya umah mak saudara aku tapi aku tidoq ja umah diaorang,sakit kepala tahap maksima tu,tak pernah sampai macam tu,
Aku punya la kaji2 kenapa aku sakit kepala camtu,dannnnnn  akhirnya aku mendapat jawapan,
aku makan laksa banyak sangat kot,sekali daun bunga kantan aku sapu bersih..ehehe..
Mungkin bunga kantan tu tak leh dengan aku,angin naik sampai kepala.Ni aku serik nak makan laksa.la ni je la serik,lagi seminggu mungkin tak serik..eeehehee..
Tahun ni kami sekeluarga berbaju merah,sorry la yer tak tunjuk bauju raya awal2 takut hilang seri..ehehee..
jum layan gambar raya yang tak seberapa keping nih..

kueh muih kat kampung hubby aku,banyak giler..ni masa tak susun lagi..berselerak..
bawah meja pun ada..




antara kueh yang paling paling aku suka!!!
sedap wei..sekali aku makan sampai kat 20 biji,tu batu sekali makan..
cuba kira kalau aku makan 10x..haaaa...mau tak 200bijik..
tapi mana ada aku makan sampai 200biji weiii..
pecah perut muntah kueh nanti.
aku ni bukan pengemar kueh pun sangat,aku pengemar ketupat n lemang..
memang aku suka sangat2.
Sorry yer nama kueh ni aku tak tau,aku tau makan saja..
yang aku boleh kongsi rasa dia ada kacang,badam,coklat..
semua cukup la..memang cedap la..

masa ni nak p sembahyang raya bawak anak..huish dengar cam best ja sembahyang raya bawak anak kecik..ehehee
tapi sebenaqnya hanya leh p teman orang lain sembahyang raya saja k.
Kat masjid bukit merah tu 2 tingkat,jemaah wanita kena naik tingkat 2,apa lagi Amsyar tu tak leh tgk tangga ni,dia jadi teruja camna tak tau,punya tak mau dok diam,asyik nak turun tangga,aku takut dia jatuh so ambek keputusan tunggu luar masjid saja..
Memang payah rupanya nak sembahyang dengan anak kecik ni kan,tapi tak pa aku tak jadi sembahyang raya dan tak kacau orang lain sembahyang.

Amsyar kena mandi awal pagi raya..730pagi,dia ok ja dengan air..

tengah bz check spek mata samada ada retak ker tak (rekaan semata2)..hahahaha...

gatai kepala pulak anak umi nih..





Bergaya spek mata aku..



mulut sampai senget2 makan kueh..haahhaa...ni umah kawan abg kot..

Amsyar tengok ayah tu..chak chak chak..

Amsyar,ayah dan tok chik amsyar..

nak salam depan2 orang malu,so minta ampun kat dalam biik saja la..:)
ni adalah bilik simpan beg2 semua anak cucu Hj Din (bapa laki aku la)..



Amsyar tengok pa tu cayang..

Heppy family..

Amsyar : Umi amsyar penat la asyik ambek gambar ja bila nk makan kueh ni..adik laparrrr.
Umi :Lor lapaq ka,ok3 jummm..

Sekso nya laki aku,nasib bek tak dak bulu dada..ehehee..



Husna(anak saudara)



Amsyar muncung ja tak mau senyum sebab baru bangun tidoq..




Gambar keluarga tahun ni ramai2 tak sempat ambek,kenapa ekk..
K la aku malas nk load gambar lagi,,penat la..nak rehat lak..
bye2..jumpa lagi..:)
Selamat Hari Raya..
Raya kan sebulan...hehehehee...
Related Posts with Thumbnails

My Life

Gelagat Amsyar-Semakin Besar Semakin Banyak Akal,Umi Suka!! Slideshow: Masliena’s trip from Ipoh, Perak, Malaysia to 2 cities and Taiping was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.