Always listening Always understanding

Always listening Always understanding
PRU BSN TAKAFUL

Ya Allah! Give me strength to go through these challenging path, I may be fall or stumble sometimes, but please keep giving me strength to stand back up dan continue the journey till the end of the road. You know what is the best for me. Please Allah, guide me through....

MY LOVES

MY LOVES

Friday, April 23, 2010

Clever Boy

Dah 1 hari kami berdua ajar amsyar minum air pakai bekas yang ada straw tp amsyar tak pandai2 lagi..
Namun hubby tak berputus asa,terus ajar dia lagi..
tgk ni reaksi dia waktu nk minum pakai straw..mcm2 aksi..ehehe..

                                                Amsyar : Apa ni umi,tak keluar pun air.
                                                Umi : Kena hisap pakai straw la cayang..

Amsyar : Adik nak cuba kot cini la
Umi : Mana leh cayang..kena pusing balik tu..

Amsyar : Sat adik nk pusing kan

Amsyar : Camni ka umi..???
Umi : Adik jgn gigit la..kena sedup pelan2..

Amsyar : Adik tak nak la minum guna tu..
Adik tak pandai.
Umi : Tak pa adik mesti pandai juga..umi tengah ajarkan ni.

Ayah : Ayah lak yang ajar adik k..
Amsyar : Ok ayh ucuk.

Ayah n Umi : Haaaa...adik dh pandai tu...ha cm tu la sayang..
tgk tu minum sungguh smp mata cam tu..ehehehe..

Amsyar : Yeah....adik dh pandai minum pakai straw..
Yehhhhhhhhhhhhhh...
Umi n Ayah : Adik clever boy...

Amsyar : Haa...puas dah..hilang dahaga adik la umi..
Tima aceh umi n ayah sebb ajar adik...
cayang ayh n umi...

 Pembelajaran dah selesai nmpaknya..anakku makin pandai belajar...
macam tu la ank umi.
Semua benda susah kat dalam dunia ni tp kalu kita berlajar,insyaallah semua benda akan jadi mudah..
Umi nak adik pegang kata2 ni sampai adik besar yer..
Adik kena berjaya di dunia n di akhirat tau..
Semoga kita akan sentiasa dibawah rahmat Allah..
Keluarga kita bahagia selalu...
Amin...
Umi + Ayah = Amsyar ucuk...

2 comments:

  1. Clever boy, Amsyar! Good job to Daddy and Mummy!!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

My Life

Gelagat Amsyar-Semakin Besar Semakin Banyak Akal,Umi Suka!! Slideshow: Masliena’s trip from Ipoh, Perak, Malaysia to 2 cities and Taiping was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.