Always listening Always understanding

Always listening Always understanding
PRU BSN TAKAFUL

Ya Allah! Give me strength to go through these challenging path, I may be fall or stumble sometimes, but please keep giving me strength to stand back up dan continue the journey till the end of the road. You know what is the best for me. Please Allah, guide me through....

MY LOVES

MY LOVES

Wednesday, September 15, 2010

Raya Raya Raya

la......masa berlalu cepatnya kan,dah sampai raya ke-7..esok dah aku kena keja..argghh boss cuti tak cukup nih..Raya tahun ni macam yang telah dimaklumkan aku balik perak selama 6ari..1st time 6ari nih..ehehee..
Raya ke-3 baru balik kampung mak aku..
Raya tahun ni cam malas ja nk p jalan beraya umah orang,kenapa ekk...
aku pun tak tau kenapa aku malas...mungkin sebab aku malas la kot..hahahaa..
Raya ke-3 aritu aku sakit kepala teruk sangat2,aku p berjalan raya umah mak saudara aku tapi aku tidoq ja umah diaorang,sakit kepala tahap maksima tu,tak pernah sampai macam tu,
Aku punya la kaji2 kenapa aku sakit kepala camtu,dannnnnn  akhirnya aku mendapat jawapan,
aku makan laksa banyak sangat kot,sekali daun bunga kantan aku sapu bersih..ehehe..
Mungkin bunga kantan tu tak leh dengan aku,angin naik sampai kepala.Ni aku serik nak makan laksa.la ni je la serik,lagi seminggu mungkin tak serik..eeehehee..
Tahun ni kami sekeluarga berbaju merah,sorry la yer tak tunjuk bauju raya awal2 takut hilang seri..ehehee..
jum layan gambar raya yang tak seberapa keping nih..

kueh muih kat kampung hubby aku,banyak giler..ni masa tak susun lagi..berselerak..
bawah meja pun ada..




antara kueh yang paling paling aku suka!!!
sedap wei..sekali aku makan sampai kat 20 biji,tu batu sekali makan..
cuba kira kalau aku makan 10x..haaaa...mau tak 200bijik..
tapi mana ada aku makan sampai 200biji weiii..
pecah perut muntah kueh nanti.
aku ni bukan pengemar kueh pun sangat,aku pengemar ketupat n lemang..
memang aku suka sangat2.
Sorry yer nama kueh ni aku tak tau,aku tau makan saja..
yang aku boleh kongsi rasa dia ada kacang,badam,coklat..
semua cukup la..memang cedap la..

masa ni nak p sembahyang raya bawak anak..huish dengar cam best ja sembahyang raya bawak anak kecik..ehehee
tapi sebenaqnya hanya leh p teman orang lain sembahyang raya saja k.
Kat masjid bukit merah tu 2 tingkat,jemaah wanita kena naik tingkat 2,apa lagi Amsyar tu tak leh tgk tangga ni,dia jadi teruja camna tak tau,punya tak mau dok diam,asyik nak turun tangga,aku takut dia jatuh so ambek keputusan tunggu luar masjid saja..
Memang payah rupanya nak sembahyang dengan anak kecik ni kan,tapi tak pa aku tak jadi sembahyang raya dan tak kacau orang lain sembahyang.

Amsyar kena mandi awal pagi raya..730pagi,dia ok ja dengan air..

tengah bz check spek mata samada ada retak ker tak (rekaan semata2)..hahahaha...

gatai kepala pulak anak umi nih..





Bergaya spek mata aku..



mulut sampai senget2 makan kueh..haahhaa...ni umah kawan abg kot..

Amsyar tengok ayah tu..chak chak chak..

Amsyar,ayah dan tok chik amsyar..

nak salam depan2 orang malu,so minta ampun kat dalam biik saja la..:)
ni adalah bilik simpan beg2 semua anak cucu Hj Din (bapa laki aku la)..



Amsyar tengok pa tu cayang..

Heppy family..

Amsyar : Umi amsyar penat la asyik ambek gambar ja bila nk makan kueh ni..adik laparrrr.
Umi :Lor lapaq ka,ok3 jummm..

Sekso nya laki aku,nasib bek tak dak bulu dada..ehehee..



Husna(anak saudara)



Amsyar muncung ja tak mau senyum sebab baru bangun tidoq..




Gambar keluarga tahun ni ramai2 tak sempat ambek,kenapa ekk..
K la aku malas nk load gambar lagi,,penat la..nak rehat lak..
bye2..jumpa lagi..:)
Selamat Hari Raya..
Raya kan sebulan...hehehehee...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

My Life

Gelagat Amsyar-Semakin Besar Semakin Banyak Akal,Umi Suka!! Slideshow: Masliena’s trip from Ipoh, Perak, Malaysia to 2 cities and Taiping was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.