Always listening Always understanding

Always listening Always understanding
PRU BSN TAKAFUL

Ya Allah! Give me strength to go through these challenging path, I may be fall or stumble sometimes, but please keep giving me strength to stand back up dan continue the journey till the end of the road. You know what is the best for me. Please Allah, guide me through....

MY LOVES

MY LOVES
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, June 25, 2010

Grolier Program Education

Baru-baru ni aku dan hubby jalan-jalan la kat tesco saja jer nak merayau - rayau.Bila dah merayau-rayau kat tesco tu dah masuk maghrib,so kami ambik turn la untuk sembahyang.
Yang 1st sekali mesti la aku..ehehee.Hubby pegang baby..Masa hubby pergi sembahyang pula,aku yang jaga baby,sebab bosan tunggu,aku pun minta la izin nak pergi jalan-jalan la dengan Amsyar.nak dijadikan cerita aku jalan punya jalan..jalan lagi depan...jalan lagi....
ada la seorang indian gurl tegur aku,hai.....ni anak sulung ker?aku pun dengan senyum sinis jawab..emmm..
Bukan apa  malas nak layan orang yang jual kat situ.Aku pula jenis yang tak suka orang paksa-paksa beli..
Pas tu dia tanya lagi..

Indian Gurl : Pn ada ajar anak puan apa?
I                : Ada la..
Indian Gurl :Pn ada bagi education awal untuk anak puan?
I               : Cikit-cikit saja..
Indian Gurl:Pn..Kami ada menawarkan pakej education awal untuk anak-anak yang kecil macam     puan.Pn bagi saya 5minit untuk terangkan pada Pn.
I               :Aku pun kata,sure 5min?
Indian Gurl:Yes sambil senyum.
I               :Aku pun duduk dan tgk jam..Ok start..
Indian Gurl:Cerita la pasal 1 program education awal untuk anak.Program tu nama Glorier Program dan bla bla bla......

pasal kebaikan program tu.Pas tu lama2 aku dengar macam best jer dengar pasal program ni.Pas tu hubby call,aku pun kata mai la cini..Pas tu kami sama2 dengar..lama2 aku jadi berminat untuk beli buku ni..Apa yang aku fikir dengan my hubby,RM kita leh cari tapi ilmu untuk anak,mana leh tukar ganti kan.So kami decide untk mencuba la program tu.Ye la kan klu kita tak cuba,mana tau program tu bagus kan...harga dia boleh tahan mahal la RM2280.Untuk deposit aku hanya bayar RM50.Bila sampai buku tu aku perlu bayar RM238.dan tiap2 bulan selama 2thn aku perlu bayar RM83.
Mesti korang semua fikir cam rugikan,tp bagi aku,aku nak cuba,manatau sesuai untuk anak aku..Aku nak bagi yang terbaik untuk anak aku.yang bagusnya buku ni memang menarik,CD dia pun memang boleh menarik minat untuk kita berlajar.
bagusssssssssssssss sangat.

Pakej yang ditawakan untk aku :-
Disney Magic English
Words Words Words
WWW cds
Flip The Flap
Bookcase
99 Ways

Ni la contoh buku dia :-



Product Features

Disney Magic English course contents:
26 DVDs and 26 Activity Books
Each DVD comes with an activity book. It reinforces and helps children to remember what they have learnt throughout the DVD. Each activity book contains the following sections:

1. Play & Learn!

Children enjoy playing games. The games in this section complement the DVD activities which reinforce and check their understanding.

2. Activities

Fun activities relate to the topics on the DVD for children to do at home, for examples: how to make a drum, how to make snacks for friends etc.

3. Aladdin's Discoveries

Aladdin will take your children on a journey to discover how people live and talk in other English speaking countries! For example: Is a “sweety pie” a kind of pudding or term of affection? Children will enjoy learning more unusual features of life in English speaking countries.

4. Mickey's Quiz:
Quiz to test your children's progress after they watched the DVD.

5. Goofy's Story:
Children will learn to read and tell the stories about Goofy!

6. DVD Text:
Let children read the text in the DVD to make sure children understand everything they watch on the DVD.

7. Donald's Tips!:
1.Look - A brief explanation of certain grammar points in English language
2.Look & Try - Children practice the new concepts they have learnt
3.Don't Forget - Key words and sentences to remember
And each DVD comprises 4 difference sections:

In SHOWTIME
Children will discover wonderful stories in English carried out by Goofy, Mickey, Donald and Pluto.

In SONGS
Children will be able to listen to the classic Disney's songs and sing along with the song and learn English from the song!

In WORD PLAY
Children will be able to sing the alphabet in English, play with the letters and words and discover the magical word!

In PLAYTIME
Children will be able to practice and play with the interactive games and practise their listening skills here

Ni pendapat ibu-ibu yang telah gunakan untuk anak diaorang..:-
Korang nilai la sendiri baik ke tidak program ni.yang penting mahal ataupun murah kita kena ajar anak juga.
Jangan beli dan biarkan dalam kotak saja k..
Insyaallah aku akan gunakan buku itu semaksimum yang boleh..


Re: pendapat ttg GROLIER EDUCATION PROGRAMME

hehheh...baru last week si agent grolier dtg kat tpt kerja promote pasai buku2 ni.
mmg buku2 tu semua bagus, saya akui.
tapi before dia datang saya dah beli dah buku2 tu,
bezanya saya beli by mail. so boleh dikatakan every month la grolier ni sent buku2 baby kat saya, bagusnya kalo saya x nak beli boleh pulangkan.
danish pon suka buku2 ni. tahan x koyak sebab mmg design for baby. esp baby diesney.
baby eistein pon bagus. sekarang bile cerita je pasai buku tu, danish dah cepat2 cari beg buku dia then kuarkan buku tu bagi kat mama ke papa ke suruh kiter citer kat dia.
bagus la...saya pon suggest beli buku tu.
Re: pendapat ttg GROLIER EDUCATION PROGRAMME

erm nak share gak
sy pon ada beli program ni.
sy sungguh berpuas hati sbb haris memang suka
haris paling suka buku "I wonder Why" tu.
2 buku feveret dia " I Wonder Why Planes Have Wings & Other Q about transportation".
kat lam buku ni dia blaja ttg lorry, kapal terbang n macam2 jenis transport.
satu lagi "IWY Dodo Is Dead" yang ni citer animals yg dh pupus.sbb lam ni ada tiger, rhino, n macam2.last week, pi zoo melaka,sonok dia.biasa dok tgk lam buku jer,kali ni real plak.
tp program mahal mcm ni, bergantung pada kita gak.beli mahal2 tp kalau tak ajar anak pon, tak guna gak.beli yg murah tp rajin ngaja lebih baik.
tp conclusion, sy suka pendekatan progrm ni.bukan stakat anak jer boleh blaja, kita as a parents boleh tmbh pengetahuan gak.

Berita baik ni,buku tu pun dah sampai harini..tak sabar nya nak pasangkan untuk PUTERA AMSYAR aku..ehehehee
Minta-minta la dia berminat untuk berlajar.
Umi beli mahal ni cayang...Pls appreciate...:)
Umi n Ayah love u so much cayang...
Perkembangan pasal buku tu nanti aku akan citer kan lagi k..

8 comments:

  1. hi, mcm mn nak dapatkan by mail buku grolier ni? klu 1 set mahal kan. klu by mail ble pulangkan balik yer..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah . puan ambil tindakan yg sangat bijak dengan menggunakan program grolier kita ;) thumbs up ! Boleh enhanced program puan tuu . kita ada program baru . para ibu disana yg sedang tercari2 dkt mana program ni menyorok kan . boleh laa try2 contact saya kalau nak kan penerangan free ;) tapi kalau dah berminat tu saya bagi best priceee ;) call @ whatsapp saya zie 0173928270 . email pon boleh chennmessy@gmail.com

    ReplyDelete
  3. next week smpai set untuk umar...x sabar nak tgok anak suka tak...but my son just 1 year old...maybe die cepat boring atau koyakkan buku tu...any tips?

    ReplyDelete
  4. Nak tye...sy pon ade oder...mybe next w eek smpai...kite pay 2k +++...hbs byr sume tu akan jd hak milk kekal kite kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye akak, bila dah settle payment, akan jadi milik kekal akak

      Delete
  5. Jika saya x mau dah. N nk pulangkan mcm mana.. Sbb x berminat dah

    ReplyDelete
  6. If i nak cancel order buku grolier blh tak..?? Dah byr rm100 tak dpt refund pun tak pe

    ReplyDelete
  7. Klu nk cancel mcm mne ye. Dh byr deposit rm100. Semua buku dh dpt

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

My Life

Gelagat Amsyar-Semakin Besar Semakin Banyak Akal,Umi Suka!! Slideshow: Masliena’s trip from Ipoh, Perak, Malaysia to 2 cities and Taiping was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.