Always listening Always understanding

Always listening Always understanding
PRU BSN TAKAFUL

Ya Allah! Give me strength to go through these challenging path, I may be fall or stumble sometimes, but please keep giving me strength to stand back up dan continue the journey till the end of the road. You know what is the best for me. Please Allah, guide me through....

MY LOVES

MY LOVES
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 2, 2010

Shopping Time For Raya

Cewah dengar tajuk dah rasa debaran-debaran nak raya kan.Puasa pun belum dah fikir pasal raya..(Maslina,u tu puasa pun ganti tak abis lagi.)..Bukanla semua tu salah salah salah...ewah2 menepis segala anggapan orang kat aku..huhuuhuu..
Mai nak citer sebenar,sejak ada anak ni,aku cam tak kuasa ja nak p beli baju raya time puasa,penat satu hal,ramai satu hal,yang paling lagi aku tak suka kelam kabut,Yala,mana nya tak time tu la nak beli baju untuk mak,mak ayah mertua,kat anak,kat aku,kat hubby..(Cuba bayangkan kelam kabut camna kan)..Dah la aku ngan hubby keja pun tak sama cuti,so time2 cuti camni la kami kena pergi cari cikit2..
Tapi shopping baju raya time tak puasa,rasa tak meriah kan..Tapi tak pa la aku akan shopping lagi..Kepada tokey2 kedai jangan risau k,aku akan p lagi ke butik2 u..
Mana cukup baju raya sepasang ja kan..ehehehhe(dengar kat hubby aku mesti kata camni,ni la pompuan sambil golek2 pala)..
Kebetulan ari ahad semalam hubby cuti so aku pun sepakat dengan Amsyar nak ajak p cari baju raya..Kot2 la yang berkenan,Memang ada yang berkenan pun...
Aku dah beli sepasang baju raya yang sangat cantik pada pandangan aku.Nak paparkan kat cini,oh no.
Mana mungkin aku akan buat camtu,aku ni perangai dari kecik2 tak berubah lagi,Dulu kecik2 aku takkan tunjuk bahu raya,kasut raya aku kat sapa2 pun sebelum hari raya,tapi aku akan try la dalam bilik sampai berpuluh2 kali(tu tak la..sekarang mana ada masa nak try sampai 10x)..Jalan sana sini,macam orang kedah kata ciwi..hahahaha..
So buat pengetahuan semua tema raya tahun ni adalah MERAH...nasib bek ada hubby yang ok ja,warna apa pun abg ok,janji hepy..
jum tengok kemeriahan aku bershopping..Jummmmmmmmmm....


Aku kalut pilih,amsyar pun bz jugak..ni nak beli kat mak aku..
aku takdak taylor utk buat baju aku,Dah 3thn berturut2 baju raya yang aku tempah tak siap,ambek keputusan tahun ni no buat2..Semua beli siap2..

Suka dia bila bebas camtu

Amsyar:Umi umi..yang ni cantik...
Umi : Namo la adik,umi nak merahhhhh..
Amsyar: nak rasa lantai ni sat,,eh cejuknya...ehhehee

Amsyar ni malas nak jalan sebenarnya,dia suka merangkak lagi..

Ni kat Butik Ariesha Sg Petani,memang cantik2 baju dia.lupa nak snap kat ampa la..aku kan bz memilih..
Nanti2 kalu aku p lagi,aku akan snap banyak gambar baju kat cini k..
Buat pengetahuan semua kat cini la aku beli baju raya..Untuk tidak kecewakan pembaca2 aku,
baju raya aku warna merah..warna jer boleh gtau.baju tak leh tunjuk lagi..jeng jeng..

Lapar la pulak..Makan  bihun sup.bihun sup kat SP ni sedap..dulu2 aku selalu singgah makan kat cini,tapi kali ni aku p,tak la berapa sedap sangat.

Tembam nya aku..adakah aku gemuk!!!oh tidak...berat aku baru 50kg..masih ideal..ehehehe..

Makan lagi,aku ni kalau kuar asyik nak makan saja..patut la muka nak cam belon ..
takpa aku ada SDII(sempat lagi promote tu)..Slim Diet yang teramat hebat kesannya untuk orang yang memerlukan...
anak aku heran apa aku buat tu..aku pun lupa apa aku buat tu..
cak cak cak cak cak cak..
hubby aku layan ja kami anak beranak main2...ehehehe..
tima aceh sayang..

Manjanya umi dia..Thank you adik sebb suapkan umi...
yummy yumyy...dapnya....

makan sambil tidoq pulak..layan jer la..

Makan elok2 yer cayang..

amboi2 dia tu(amsyar)makan sambil berposing aih..

nak masuk dalam troly pulak..masuk jer la.,janji heppy..



amboi adik tengah fikiaq apa tu??
best nampak..


Makan lagi!!!!!!
ni kat umah aku saja la..
ayam kat cini mahal wei..seketul RM3.00..aku ambek 3 ketul,ayam saja dah RM9.00.
mcm makan KFC wei..
Memang tak p dah len kali,ayam rasa biasa2 saja tapi mahal teramat.
semua aku makan cm tu ja pun RM17.
mahalkan..

tengok aku dok pulun makan,hubby dok pulun snap..
nampk la muka ibu mithali yang suapkan anak dia.heheehehe..

senyum2...ehehehehe..
senyuman untk suami tercinta aku...

Makan baik2 yer sayang...umi nak makan pulak..

muka aku ni awat cam masam ja ni...ehehehe..nasi tu pedas ja,bukan masam..eeheheehe..
ni la wajah aku time makan,tak peduli sapa2 yang ambek gambar..ehehehe..

Abis dah...kesempatan ni aku nak ucap
Selamat Menyambuat Ramadhan.
Maafkan aku seandainya ada kata2 yang menyinggung mana2 pihak,
Semoga Allah memberkati kita semua nanti.
Amin...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

My Life

Gelagat Amsyar-Semakin Besar Semakin Banyak Akal,Umi Suka!! Slideshow: Masliena’s trip from Ipoh, Perak, Malaysia to 2 cities and Taiping was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.