Always listening Always understanding

Always listening Always understanding
PRU BSN TAKAFUL

Ya Allah! Give me strength to go through these challenging path, I may be fall or stumble sometimes, but please keep giving me strength to stand back up dan continue the journey till the end of the road. You know what is the best for me. Please Allah, guide me through....

MY LOVES

MY LOVES
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 16, 2010

Kaki tersepit

Pagi tadi masa aku on the way nak mai keja bawa anak la nak p antar kat umah mak aku.

Tertiba ja anak aku tak nak duduk dlm car sit.Nangis2 tak nak duduk.Aku pun kena la angkat dia berdiri kat sebelah aku,aku pun drive la keta tanpa disangka2 anak aku masukkan kaki dia kat tempat pemegang buka pintu.Kaki dia tak leh tarik keluar,dia punya nanggis.aku pun panick giler masa tadi.
Ya Allah tuhan saja tau perasaan aku ketika tu.Cam nak nanggis (tapi apa yang aku dapat dari menangiskan),cam nak marah anak aku ja(tapi dia kan kecik lagi dia pun taktau yang pemegang tu boleh kepik kaki dia),mcm2 la perasaan aku masa tu.
Aku pun berhenti kereta tepi jalan dan cuba keluarkan kaki anak aku tu,tp tak boleh jugak,dia makin nanggis kuat.aku pun tak tau samada sakit ataupun takut.
Dalam hati aku ni nak panggil bomba saja mai potong pemegang pintu tu,Tp aku kena usaha dulu keluarkan kaki dia sedaya upaya dulu.
Dalam 5minit aku cuba tak berjaya jugak,anak makin nangis,mungkin sakit sebb terlekat buku lali dia.
Aku siap bunyikan honnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn kereta kuat2,Ada orang tapi sekoq pun(boleh kot panggil camtu) tak mai tolong,Dok tengok kat umah depa saja,apa la manusia zaman sekarang ni.Kita perlukan bantuan pun tak mai tolong..Tu la nama manusia kan,aku geram sangat bila tengok orang yang mcm tu.aku ni bukan hantu aku manusia yang perlukan bantuan untk anak aku,
Masa tu cam nak naggis sangat2..Kesian anak aku bertahan sakit.
Dengan izin Allah alhamdulilah tertiba ja kaki anak aku boleh dikeluarkan.
Ya Allah alhamdulilah sangat…
Pastu dia nangis lagi,aku pun tak pasti keadaan kaki anak aku masa tu,aku berserah saja.
Aku pujuk dia supaya tak nangis dan bagi dia duduk balik dalam car sit dengan umpan hs.Dia pun diam dan terus main hs aku.Campak la ketuk la aku dah tak kisah yang penting aku boleh drive sampai umah mak aku.
Sampai ja umah mak aku try bgi dia jalan,alhamdulilah dia jalan macam biasa,mungkin ok kot.Mak aku terus sapukan minyak angin.Minta-minta tak dak apa2..yala kan kat buku lali tu takut aku.
Bila aku naik kereta aku tengok pemegang buka pintu tu aku dah jadi fobia gila.

Ya Allah kau berikanlah kesihatan yang baik dan jauhkan anak aku dari apa2 bahaya dan penyakit.Amin…

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

My Life

Gelagat Amsyar-Semakin Besar Semakin Banyak Akal,Umi Suka!! Slideshow: Masliena’s trip from Ipoh, Perak, Malaysia to 2 cities and Taiping was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.