Always listening Always understanding

Always listening Always understanding
PRU BSN TAKAFUL

Ya Allah! Give me strength to go through these challenging path, I may be fall or stumble sometimes, but please keep giving me strength to stand back up dan continue the journey till the end of the road. You know what is the best for me. Please Allah, guide me through....

MY LOVES

MY LOVES
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, October 16, 2010

Bengkel Mekap Bodyshop

Rasanya lama sangat aku tak update blog ni kan.maklumla wanita yang bz...eehehehee..
Bz dengan kerja kat opis,bz dengan bisnes kecik2,bz dengan anak lagi,bz sebagai pelajar lagi..aaaa banyak jugakkan alasan yang aku boleh bg bila tak update blog..Harap semua leh terima..eceh,tertiba rasa cam ramai orang nak baca blog aku pulak..ehehehee..
Ok la aku nak story morry ni semalam aku p bengkel mekap anjuran Bodyshop kat Hotel Sunway Seberang Jaya.Sebenarnya tiket ni bukan aku yang beli tau,aku ni ibarat bidan terjun la..Kawan aku tertiba tak boleh pergi so dia offer la kat aku,aku ni bukan boleh klu bab2 kecantikkan ni,memang SUKA!!!!
Pastu fikir punya fikir,rasa hati ni nak p pulak,tiket tu harga RM110 saja tau..memang murah sangat...pastu RM100 tu kita boleh redeem apa2 barang kat bodyshop.Maksudnya kat cini harga tiket utk pergi kelas,makan,guna mekap diaorang,learn pasal mekap n skincare dan door gift yang best hanya la RM10...Berbaloi tak?pendapat aku memang berbaloi tahap maximum,sapa nak bg camtu kan...

Ramai jugak peserta yang pergi semalam,rasanya ada kot dalam 50 orang..Lepas p kelas tu baru aku taw macamna nak cuci muka yang betul,tau tak tebal manakah kulit muka kita?sehalus tisu saja taw,kalu kita jga betul2 kulit muka kita akan cepat kedut dan cepat tua,so nak cntik macam mana pun kena la kita jga dari dalam..jgn dok mekap kot atas ja tapi dalam tak jga langsung,nnti lama2 kita akan ada masalah la.

aku p dengan kawan aku anis,nak tengok kami selepas kami conteng muka masing2...haaa...........tunggu dulu..ehehehehee..


Ni peserta2 yang ingin mendapatkan nasihat dari pakar kulit tentang masalah di muka..jenuh beratur nak tnya..ehehehee


Ni mekapa yang mereka bg kami guna,semua barang bodyshop.

dalam ni macam2 jenis mekap,pilih yang mana suka nak conteng2..ehehehee..
kami jugak diberitahu macammana nak pilih bedak yang sesuai untuk kulit muka kita.
Selama ni kebanyakkan orang bila nk beli compact powder mesti p sapu kt belakang tangan or kat depan tangan kan,cara tu SALAH..
Yang betul mai tanya aku..ehhehehee


Ni berus2 yang kita kena guna untk mekap..
Berus2 dia soft saja..

Ni masa makan lunch,macam2 ada.perut ja kecik tak leh nak masuk semua..


Buah ni sedap2,manis.....yummy...banyak lagi makanan tapi aku malas nk snap..:p

Jeng jeng..........................
Jeng jeng..........................
Jeng jeng..........................
Jeng jeng..........................
Jeng jeng..........................
Jeng jeng..........................
Jeng jeng..........................
Jeng jeng..........................
Jeng jeng..........................
Jeng jeng..........................
Jeng jeng..........................
Jeng jeng..........................


Ni la hasil sehari selepas kami belajar teknik2 mekap..

aku la sapa lagi,ni adalah mekap untuk dinner...sapa2 nak aku mekap p dinner lepas ni leh call aku k..eehehehehehe.

Ni kawan aku Hanis..cantik tak??dia menang utk mekap cantik tau sebb cara dia letak bedak nampakkan kulit muka dia licin saja..

Bengkel mekap tu dari kul 10pg to 5ptg..Kami semua diberi door gift eye shadow bodyshop,bukan murah2 tau RM35 dan juga dapat certificate..

ni certificate aku



Lepas tu aku terus pergi bodyshop beli bedak powder yang aku suka..
Habisla kat sana RM160..tapi takpa puas hati..:)

Thank you BodyShop and kat kawan aku yang tak leh p tu,klu tidak tak berpeluang la aku..ehehehee..
Nanti kalu sapa2 nak aku jadi bidan terjun leh panggil aku k,,
Aku boleh2 ajaa...eehehehehe
Tata
Titu.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

My Life

Gelagat Amsyar-Semakin Besar Semakin Banyak Akal,Umi Suka!! Slideshow: Masliena’s trip from Ipoh, Perak, Malaysia to 2 cities and Taiping was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.