Always listening Always understanding

Always listening Always understanding
PRU BSN TAKAFUL

Ya Allah! Give me strength to go through these challenging path, I may be fall or stumble sometimes, but please keep giving me strength to stand back up dan continue the journey till the end of the road. You know what is the best for me. Please Allah, guide me through....

MY LOVES

MY LOVES
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 27, 2010

Hobi 3 in 1

Hari ni aku seronok sangat sebab dapat cuti dengan husband..Yehh..Harini husband ajak p Auto City kat Juru,ada pameran kereta.Dia memang pantang tengok pameran kereta ni,mesti nak p..WAJIB tau..
Aku ni sebenarnya memang tak berapa minat or dalam erti kata sebenar tak minat langsung pasal2 kereta2 ni,tapi dah kawen dengan husband yang minat,lama2 aku pun dah minat sikit2..eehehhe..
Tengok betapa hebatnya penangan dari seorang husband yang berjaya membuatkan seorang isteri cam aku ni dah terminat sekali.
Dulu2 masa bercinta pernah jugak dia ajak aku p tengok tapi rasanya tak pernah kot aku ikut,alasannya malas.ehehe,Sorry sayang...
Tapi sekarang sebagai seorang isteri kepada peminat kereta aku kena sokong la.ehehee..Baru la jadi isteri mithali..Betulkan suamiku????:)

Husband aku kerja malam so kena la bagi dia hilangkan tahi mata dulu kan,maksudnya bagi dia tidoq dulu la,,apa la payah sangat ampa nak pikiaq..eheheehe..
So masa bagi husband aku hilang tahi mata,aku pulak join sekaki la..kan nama pun cuti kan.

Kami keluar kul2ptg lepas zohor,perut pun dah nyanyi lagu keroncong so kena la isi dlu.
Untuk bagi berhenti keroncong tu makan dekat2 saja,kat kedai dekat dengan umah.


3 jenis air sebab aku tak mau Amsyar kerap minum ais nanti selesema..
Teh ais utk umi,rebena untuk Amsyar dan sirap limau utk ayah..
kalau dia masih nak aku ngan hubby pura2 tuang utk dia tapi tak tuang pun..ehehee.
Amsyar kalu baca besaq2 nanti mesti rasa tertipu..eheehee..
Tapi tipu utk kebaikan n kesihatan takpa kan Amsyar kan..

 Lambatnya nasi ayam sampai,kami lapaq niiiiihhh

Amsyar melayan perasaan..
Gambar makan tak sempat snap pun sebab masing2 lapar tahap maksimum,yala pagi tdi makan nasi lemak cikit yer,pastu makan roti canai cikit yer,
Eh Maslina banyak tu U kata cikit.memang perut besar la U ni

Dalam kereta main2 has pulak,dok hallo hallo..tengok kat bawah...











Ni dah sampai kat Auto City,suka suki hati aku saja bg anak dok atas kereta..hehehehehe..
Sorry yer owner kereta tak ingat kata u all masuk pertandingan,ingat kereta i.ehehehehe

Umi yang heppy sebab husband bawak jalan2..ahahahahahha
Senang kalau ada stroller,takla aku penat nak dukung sangat..

lagi kereta............
Nama pun p tengok pameran kereta kan,mesti la ada banyakkkkkkkkkkkk kereta..


aku duduk cam kat atas tu,anak aku pun nak duduk jugak,
Amsyar,umi nak bagi sama tinggi dengan adik la,adik tak payah la duduk,
tengok muka aku yang dok gelakkan dia..
Perhatian Perhatian semua!!!!!!!!!
Ni adalah kereta idaman laki aku.
Kalu ada sapa2 yang nak jual kereta camni,sila call aku k..
ehehehehe,harga mau murah baru aku ambek.:p

Ni kat dalam kereta tu,banyaknya speaker,pekak telinga kalu pasang radio,
Husband aku nak kerta camni tapi tak mau speaker banyak2 camni la..


Gambar ikut cermin,
Cermin ikut gambar,hahahaha..lantak jer la..

Ni speaker kereta mana pun aku dah tak ingat la..
banyak giler kan..
gerun aku tengok.

Kereta ni owner dia BATMAN.
Jangan percaya k sebab aku main2 ja..hahahahahhaha
tapi memang kereta cam batman saja kan,sapa setuju angguk kepala 3x...



Rehat sebentar dengan keropok,orang rehat bersama kit kat,aku ngan keropok ja..
Ni dah penat nak jalan,tunggu husband p beli air..dahaga wei,air Amsyar ada la tapi aku yang sejuk..


Dah boleh keluar storler aku yang penat wei.
tengok tu aku dok kejar dia sana sini..
Fuhh....penatnya masa tu.Amsyar suka nak lari2,aku takut jatuh..
Amsyar nanti besar adik tau la kenapa umi tak bg adik lari2,umi takut adik jatuh nanti adik sakit,umi kesian tengok bila adik sakit..
Jalan2 saja tau jangan lari2..
Umi sayang adik..Muahhkksss..

Nak main air pulak,so layan jer la...


Ni ice cream tempurung,mula2 tengok aku cam tak lalu saja,
maklum la aku ni pelik2 tak makan,
pastu husband makan dulu,baru aku rasa.
WOW !!!!!!!!!!!!!!!
sedapnya,rasa sedap la...
Ada pesanan untuk husband:-
Nanti beli lagi yer..sodapppp..

Aummm.. sedapnya...


Dimanakah kasut Amsyar???teka2..
sapa cepat teka aku bagi RM0.20..ehehehehe..

Dah jumpa,lambt sangat ampa semua jawab la.
Kasut Amsyar terkeluar dari kaki ja la,tengok2 dah tinggal sebelah,nasib bek ada dekat2 citu saja..


Title : Bergambar bersama kereta kuning..ehehehe,aku sebenarnya tak pandai bab2 nak bagitau pasal2 kereta ni,i memang tak tau weiiii...
Tu la aku hentam jer la..

Ni kereta MYV kalau tak salah,kereta ni memang banyak speaker.tu Amsyar dah geram tengok2..


Aku pun join sekali p tengok,apa yang dia suka tengok sangat tu..
Nak ice cream!!!!!!
Nak ice cream!!!!!

Yummy2....



Lepas kabulkan permintaan husband untuk tengok pameran kereta,ni tiba la masanya penuhi hobi anak pulak.Kami beredar dari auto city pukul 5ptg..2 jam setengah u jalan2 kat situ.
pastu dah abis round2,tiba masanya pergi SHOPING pulak(tu hobi aku..ehehehe)..
Amsyar tak boleh tengok mainan2 ni,dia suka sangat aku rasa semua budak2 pun suka kan..


Tengok tu SUKA sangat


Aiiiii jangan lepas tangan,pegang elok2..



2 beranak yang aku paling sayang...Love U All..

Dah abis teman Amsyar main2,tiba masanya untuk aku pulak round2 Pasific.
Kebetulan lalu kat situ nampak susu sustagen dapat free gift,bekas cantik sangat,so aku beli la buat stock,
beli 2 pack ok,kalau ikut hati cam nak beli 10 pack..
Wei mana nak cekau RM RM kalu nak beli 10 pack,gaji pun belum...
So beli 2 pack besar saja..
Itu pun dah RM106..
Amsyar pun suka,siap suruh letak dalam stoler dia lagi...

 
Ingat tak yang aku pergi Bengkel mekap Bodyshop,entry ni mekap..Ingat tak??
Ha..kan dia dah ajar pasal skin care,menurut pakar kulit la,dia kata umur 25thn ke atas sepatutnya dah kena pakai anti penuaan siap2 supay kulit muka tu dirawat awal,so nanti tua2 tak la kedut 1000.
So bila dengar cam tu aku rasa aku dah layak dah wei,so kena la beli,dulu aku pakai safi biasa,ni upgrade cikit la SAFI RANIA.
Mahal jugak la,set malam n siang lepas offer ni RM83.80 camtu.
tengok tak ada harga promosi kat bawah tu..
Amsyar still tunggu umi dia pilih barang..
Thanks sayang...

Setelah fikir punya fikir aku ambek mosturiser siang and serum saja.
Aku masih ada pencuci n jugak toner safi rania.
Serum penting tau untuk mengurangkan garis2 halus yang akan bagi kita nampak tua..So semua yang berumur 25thn ke atas kena la pakai set2 yang mana2 pun yang untuk anti penuaan..
                                   


Ni krim kecantikan,macam foundation la fuction dia.
Aku tak beli pun sebab aku dah pakai foundation Body Shop..

Amsyar : Dalam hati(Umi cepat la adik tak larat tunggu ni)..Umi ni pilih lambat la...:(
Alo2 ciannya anak umi,takpa satg umi belanja sate..Opps bukan umi,ayah...ehehehehe..
ayah banyak RM RM..:p


Ni la yang aku beli.....
Minta2 OK...:)



Bila kebosanan tahap maximum ni la jadinya..ehehehehe




Ok...aku dah dapat apa aku nak.Skincare and baju cotton untuk raya haji warna puple..
Sorry yer kain baju raya tak snap.Lupa lorrrrr...
Lepas shoping lapaq kan,jum p makan mee bandung n sate....
Yummy yummy..
Lokasi : Kg Pertama dekat2.sedap makanan kat cini,dan murah.
aku memang suka makan kat cini..
Sate dia sedap sangat kalah sate house ..

Ni la dikatakan Ibu Mithali,makan pun pegang anak,eeehehehe
Masa ni Amsyar dah ngantuk sgt2..sampai nak celik pun tak leh ..cian dia,nasib baik aku dah nak makan abis..
naik kereta terus dia Zzzzzzzzzzz sampai pagi..

Tamat la citer Hobi 3 in 1..ehehehehe..
Masa yang ada akan kugunakan sepenuhnya untuk husband n anak..
masa yang berlalu takkan berundur lagi kan,
So Jalan2 bersama memang menyeronokkan aku.
Thanks sayang sebab sanggup jalan2 walaupun sayang hanya tidoq 2 jam saja balik dari kerja malam..
Sayang Tamu.............................


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

My Life

Gelagat Amsyar-Semakin Besar Semakin Banyak Akal,Umi Suka!! Slideshow: Masliena’s trip from Ipoh, Perak, Malaysia to 2 cities and Taiping was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.