Always listening Always understanding

Always listening Always understanding
PRU BSN TAKAFUL

Ya Allah! Give me strength to go through these challenging path, I may be fall or stumble sometimes, but please keep giving me strength to stand back up dan continue the journey till the end of the road. You know what is the best for me. Please Allah, guide me through....

MY LOVES

MY LOVES

Saturday, July 10, 2010

Lega Rasanya..

Semalam sehari suntuk berkurung dirumah, malas nak kuar sebab selalu dah kuaq,Ni la time untuk cuti cuti cuti...
Pas tu bila petang tu rasa cam teringin pulak nak pergi pasar malam,ajak hubby p pasar malam la,ala dekat umah saja.Tertiba nampak DURIAN..yeah yeah..rasa cam nak makan durian pulak(mengalahkan orang mengidam kan)..
Bila saja beli durian,hubby pulak nak pulut,baru lengkap.Tu favorite dia tau.Aku pun buat la pulut durian..
Pas tu rasa penat sangat,adakah sebab aku lama dah tak masak???ehehee(ha kan kantoi)..
Hello,aku tak masak bukan saja2 tau,ada sebab yang kukuh.
Antara sebab2 nya:-
1.Aku dok umah mak 4ari..4ari tau bukan sat..ehehee.
2.Sebab kami dua orang ja kot nak mkn,makan cikit saja pun,penat masak lebeh wei..
3.Hubby tak bg masak,sebab kukuh dia,dia nak aku luangkan masa bersama dia.Kan kami jarang jumpa.
4.Kalu anak aku tak ada orang jaga dan dia tak tidoq jgn harap aku dapat masuk dapur.
5.............................................beli kedai sonang..ehehee

Semalam aku tidoq awal sangat,bagi anak tidoq aku pun terus hanyut.Kul11 hubby kejutkan suruh bangun sembahyang isyak,aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa malasnya sebab ngantuk,tp tu kan kewajipan aku sebagai orang islam,aku kena buatla kan,kalau orang tak sembahyang ni,islam apa tu kan..
Celik2 ja mata aku terkejut tgk umah aku macam lain ja..
Sebab dah kemas..ehehehee..Kalu tidak sebelum tu macam tongkang pecah ja,maklumla ada anak kocik.
Hei Maslina,
Tu baru sorang,kalau anak 10 nanti,entah2 jadi apa rumah kau tu.

Jeng jeng,rumah aku dah bersihh...
Terima kasih sayang sebab kemaskan umah kita..

                                                 Baju yang basuh telah sedia tersidai

                                                              Meja dah tersusun..

                                               Meja dah bersih dari pinggan mangkuk..

               Mainan Amsyar dah tersusun,klau Amsyar tengok ni mesti geramm ni,geram nak selerakkan.


Gambar sebelum kemas tak snap shot pun sebab mana nak tau hubby nak kemas..(cewah macam la hari2 lain aku yang kemas)..

Aku bangun dan ucap TERIMA KASIH sebab tolong aku kemas kan umah.
Aku : Terima kasih sayang sebab tolong kemas kan umah kita.
Hubby: Sama2 kasih..T...T....
Aku: Sebab apa abg tolong kemaskan umah,tak pa esok ayg boleh buat..(dlm hati,Ya Allah ringan la sikit keja aku)
Hubby : Takpa,abg kesian kan sayang sebab esok kan abg keja pagi,ayg nak kena jaga adik lagi.Pas tu ayg nak masak lagi,Ayg dah tolong abg banyak,tolong masakkan kat abg.
Aku : Senyum sampai ke telinga sebab ada orang appreciate aku masak..hahahahaha.

Love u sayang....

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

My Life

Gelagat Amsyar-Semakin Besar Semakin Banyak Akal,Umi Suka!! Slideshow: Masliena’s trip from Ipoh, Perak, Malaysia to 2 cities and Taiping was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.