Always listening Always understanding

Always listening Always understanding
PRU BSN TAKAFUL

Ya Allah! Give me strength to go through these challenging path, I may be fall or stumble sometimes, but please keep giving me strength to stand back up dan continue the journey till the end of the road. You know what is the best for me. Please Allah, guide me through....

MY LOVES

MY LOVES

Tuesday, July 6, 2010

Sakit.......................pala

Bulan puasa dah nak dekat,so aku ni kalut la nak kampoi(org kedah ckp) ganti puasa.Ha padan muka,bila nk dekat puasa baru nak ganti,pas tu penat n letih jgn dkn tanya la..
Sebab aku boleh tinggal puasa smp 14ari??bukan sengaja tau,ada sebb memang kukuh.
masa tu aku pregnant so memang tak larat la,dah la makan pun tak,minum air ja..
perut aku masa tu cm sebesar perut seorang baby ja..Makan seketul kuih dh tak leh makan dah.
Nafsu makan tu ada tapi bila nak masuk dalam mulut ja rasa geli geleman.Mungkin bawak budak kot masa tu.Pas tu bila nak puasa dah tak dak tenaga...so nak puasa tak boleh la..huhuhu..
Pas tu nak ganti lepas tu,anak menyusu pulak.Aku pernah try posa sehari,kesian sangat kat anak sebab susu dah kurang.Ya la kan posa sehari suntuk,mana nak mai air tu..
Sebab2 tu la yang bagi aku sekarang baru nak ganti posa..

Alhamdulilah aku dah berjaya posa 6ari??6ari tau bukan cikit..ehehehehe..
Baki tinggal lagi 8ari.Eh eh..aku macam buat akaun pulak,ada baki2..

Minggu ni tekad dalam hati nak posa seminggu 4 ari.Tekad ni tau bukan main2..
Ya Allah permudahkan aku posa  sampai abis ni sebelum menjelma Ramadhan.

Aku ni kalau posa mesti bangun untuk sahur,mungkin aku menyusu anak malam,so bila tak sahur aku jadi lemah.hari pertama posa minggu ni,aku saja nak cuba kalau tak bersahur,nak tau apa jadui kat aku???
Ni la sebab dan akibat sebab tak bersahur:-
1.Aku sakit kepala tahap max,sampai tidoq kat klinik 2jam.bangun2 terus p balik umah,tidoq kat umah lagi sampai nak dekat buka posa.Bangun buka posa dan mandi n makan n makan ubat,terus tidoq..Memang Amsyar aku tak peduli dah,sakit yang memang teramat sakitttttt la.Nasib baik la ada mak,mak yang tolong jagakan.Bangun pukul1030mlm,baru aku ok..
barula main dengan anak kesayangan ku..

Dia pun cium2 aku sampai aku nak lemas..ehehe.punya rindu kot.

Lepas tu sampai arini aku tak berani dah kalau posa tak bersahur.
Aku memang tak tahan..

Harini posa lagi tau..
Semoga Allah permudahkan aku untuk abiskan posa ni..
Amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

My Life

Gelagat Amsyar-Semakin Besar Semakin Banyak Akal,Umi Suka!! Slideshow: Masliena’s trip from Ipoh, Perak, Malaysia to 2 cities and Taiping was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.