Always listening Always understanding

Always listening Always understanding
PRU BSN TAKAFUL

Ya Allah! Give me strength to go through these challenging path, I may be fall or stumble sometimes, but please keep giving me strength to stand back up dan continue the journey till the end of the road. You know what is the best for me. Please Allah, guide me through....

MY LOVES

MY LOVES

Saturday, July 17, 2010

Lunch - Ikan siakap masak stim

Hari ni hujung minggu,oleh sebb husband keja malam,so kami tak la p kuaq mana2 pun.
Dok umah saja la..:(
Pastu dok fikiaq2 nak masak pa yer?
Dok cari2 menu yang paling simple di dunia la..
Nak buat sambal sotong,kena blender cili pulak..cm payah jugak tu...hohoho..
Pas tu terpandang la siakap.
Ting! Ting ! Ting ! ideal mai dah..
Stim siakap..paling sonang..ehehee..
Ikan dah siap2 diaorang bersiang,kita balik basuh sampa cuci je la kan..hahahaha..

Nak buat Ikan siakap masak stim..
Jum kita tengok bahan2 dia..

Bahan :-
Siakap sekoqMesti la ada kan kalu ikan lain tak jadi la siakap).
Halia
 
Bawang besar
 
Bawang putih

Asam keping (tak dak image lor...terlupa nak ambik.
cabai melaka(cili padi la untk orang KL)..hahahhaha..

Cara masak dia,sonang sekali,
Potong semua tu ikut suka hati nak mcm mana..Tapi kena potong halus2 la.
potong camni la semua tu..
Pas tu masukkan ikan dan air dalam kuali.pas tu letak semua bahan2 tu dalam kuali,masukkan garam dan serbuk perasa cikit.
Tutupla kuali dengan tudung apa2.Jgn lak ambik tudung kepala pula,tudung yang sesuai untuk tutup kuali la.
tudung camni ka.
 Pas tu biarkan 15minit,tgk...
jeng jeng dah masak....



Sila2...jemput makan...ehehehee...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

My Life

Gelagat Amsyar-Semakin Besar Semakin Banyak Akal,Umi Suka!! Slideshow: Masliena’s trip from Ipoh, Perak, Malaysia to 2 cities and Taiping was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.